This January we begin work on our "How we organize ourselves" unit of inquiry which involves inquiring about rights of those who live with a disability. As an initial activity we've devised an experiment in which the students will spend one recess, half an hour, with one of their limbs tied to their bodies; this in order to try to allow them to experience a glimpse of life from the point of view of a person with special needs.
If you agree to let your child participate in this activity please copy, paste, print and sign this text and send it in on Friday, January 11th, 2013 along with a long bandage to use in the experiment. If you wish, you may also send crutches, a wheel chair, cane or any other mobility aid you might already have at home.
Thank you.
Prof. Hector Tovar
Queridos papas,
En enero comenzamos a trabajar en nuestra unidad de
indagación "Como nos organizamos" en la cual indagaremos sobre los
derechos de personas quienes viven con alguna discapacidad. Como actividad
inicial hemos diseñado un experimento donde los alumnos vivirán un recreo,
media hora, con alguna de sus extremidades atada a su cuerpo con la intención
de que tengan un vistazo de lo que es la vida con alguna necesidad especial.
Si están de acuerdo en permitir que su hij@ participe,
favor de imprimir y firmar este texto y mandarlo, junto con una venda lo suficientemente
larga para dar la vuelta al cuerpo, este viernes 11 de ENERO del 2013.
También pueden mandar unas muletas, silla de ruedas, bastón o cualquier otra
herramienta de ayuda que ya tuviesen en casa.
Gracias.
Prof. Héctor Tovar
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